Syksy 2018

Kesä on ollut aurinkoinen ja olemme saaneet kerätä voimia syksyn ja talven varalle. Syksy aloitetaan lasten juoksukisoilla sunnuntaina 23.9. Toivottavasti sää on vielä silloin suotuisa. Juoksijat palkitaan mitalilla ja mehulla. Myös makkaraa on myynnissä perinteiseen tapaan. Tervetuloa Huutoniemen kuntopolulle viettämään syyspäivää koko perheen voimin!

Lokakuussa pidetään sääntömääräinen syyskokous keskiviikkona 24.10. kello 18.00 alkaen Teeriniemen päiväkodissa. Teeri-Kiilan perustamisesta tulee ensi vuonna kuluneeksi 40 vuotta. Tänä aikana on Teeriniemellä ja Kiilapalstalla tapahtunut paljon. Osa asukkaista on vaihtunut ja osa on viihtynyt alueella sen rakentamisen ajoista lähtien. Asumisen tarpeet ovat myös tänä aikana muuttuneet ja tulevat koko ajan muuttumaan. Myös asukasyhdistyksen toiminnan tulee seurata aikaansa ja siksi toivon, että lähetätte viestiä yhdistykselle näkemyksistänne. Parhaiten tämä onnistuu osallistumalla syyskokoukseen ja kertomalla miten toimintaa tulisi suunnata tulevilla vuosikymmenillä. Kokouksessa valitaan uusi puheenjohtaja ensi vuodeksi ja erovuoroisten tilalle uusia jäseniä johtokuntaan. Lähtekää mukaan vaikuttamaan!

Asuinalueen viihtyisyys muodostuu monista tekijöistä. Yksi niistä on asuinalueen turvallisuus. Uskallammeko liikkua turvallisesti ja häiriöttä ulkona? Miten turvata aineellinen omaisuus? Miten kohdata oudosti käyttäytyvä henkilö ja miten toimia vaaratilanteessa? Voinko itse, omalla toiminnallani välttää vaaran muodostumista ja vähentää vaaran vaikutuksia? Nämä ovat kysymyksiä, jotka nousevat mieleen turvallisuudesta puhuttaessa. Näihin kysymyksiin ja moniin muihin saadaan vastauksia syyskokouksessa, jossa näistä asioista tulee kertomaan rikosylikonstaapeli Jouni Huhtakangas.

Aurinkosähkö on ympäristöystävällinen tapa tuottaa sähköä ja sitä voi itse kukin tuottaa asentamalla aurinkopaneelit katolleen. Netistä voi katsoa, aurinkosähköjärjestelmien toimittajien sivuilta, paljonko omalta katolta voi saada energiaa tuotetuksi vuodessa. Taloudellisesti ajatellen aurinkosähköjärjestelmän hankinta on kannattavaa, mikäli kykenee itse kuluttamaan tuottamansa sähkön. Valitettavasti vain harvassa kohteessa kulutus on niin tasaista, että sen voi korvata edes osittain itse tuottamallaan aurinkosähköllä.

Teeriniemellä on saatu hyviä kokemuksia Vaasan Setlementtiyhdistyksen kanssa toteutetusta kylätalkkaritoiminnasta. Jos on tarvetta pieneen remonttiin tai pihatöiden tekoon, niin voi ottaa yhteyttä Miia Kivimäkeen puh. 040 628 0731.

Turvallista syksyä!

Tapio Hakola

johtokunnan puheenjohtaja

Jumppaa Teeriniemen väestösuojan painisalissa Joutsenenkadulla

Maanantaisin klo 10.00 – 11.00 on Niina Sinisalon ohjaama jumppa. Jumppa maksaa 4€ / kerta. Sen voi maksaa käteisellä tai pankkikortilla. Niina myy 10 kerran korttia 36 eurolla. Niinan puhelinnumero on: 041 701 4434 ja sähköposti: niina.sinisalo (ÄT) netti.fi

Onko sinulla tarvetta kylätalkkarille?

Vaasan setlementtiyhdistyksen ryhmämuotoinen kuntouttava työtoiminta Aura tarjoaa yhteistyötä kyläyhdistyksille avustavissa työtehtävissä, esim. lumenluonti, hiekoitus, nurmikon leikkuu.

Ota yhteyttä Vaasan Setlementtiin Miia Kivimäkeen puhelin: 040 628 0731 tai sähköpostilla: miia.kivimaki (ÄT) vaasansetlementti.fi niin saat tarkempaa tietoa sinua kiinnostavasta avuntarpeesta. Vaasan Setlementin laajaan ja monipuoliseen toimintaan voit tutustua linkin: https://www.vaasansetlementti.fi/ kautta.

Lasten juoksukilpailut Huutoniemen kuntopolulla sunnuntaina 23.9 klo 11:00

Sarjoja kaikenikäisille tytöille ja pojille! Taaperoille, naperoille, nappuloille, esikoululaisille ja koululaisille 1. luokasta 7. luokkaan saakka. Ilmoittautumisia otetaan vastaan klo 10:30 lähtien.

Kaikki palkitaan! Joukolla mukaan! Tarjoilua ja iloista mieltä!

Teeri-Kiila ry:n sääntömääräinen syyskokous keskiviikkona 24.10.2018

Teeriniemen päiväkodissa klo 18:00. Käsitellään sääntöjen 10 § mukaiset asiat.

Tule valitsemaan Teeri-Kiilalle uusi puheenjohtaja ja johtokuntaan uudet jäsenet erovuoroisten tilalle sekä evästämään uutta johtokuntaa!

Syyskokouksen ajankohtaisaihe on: ”Onko Teeriniemellä ja Kiilapalstalla turvallista asua?” Rikosylikonstaapeli Jouni Huhtakangas alustaa aiheesta.

Kahvi- ja teetarjoilu alkaa klo 17:45

Tervetuloa!